“Αιμοδότες” των ομάδων οι στοιχηματικές εταιρίες

Οι εταιρίες στοιχήματος αποτελούν τους βασικούς χορηγούς των ποδοσφαιρικών ομάδων στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα δεδομένα που έδωσε στο φως της δημοσιότητας η UEFA. Αυτό μάλιστα συμβαίνει παρά το γεγονός ότι 18 από τις Ομοσπονδίες που υπάγονται σε αυτή έχουν απαγορεύσει τις σχετικές διαφημίσεις!
Πιο συγκεκριμένα, στις κυριότερες λίγκες, το 22% των χορηγών που εμφανίζονται στις φανέλες των ομάδων είναι είτε στοιχηματικές εταιρίες είτε, γενικότερα, πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τυχερών παιχνιδιών. Σε σύγκριση μάλιστα με την προηγούμενη σεζόν, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε κατά 3%.

Από τις 182 ομάδες που έχουν καινούριο χορηγό την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο, το 27% αυτών συνεργάζονται με στοιχηματικές ή με εταιρίες που σχετίζονται με τη βιομηχανία του gambling, ποσοστό αυξημένο κατά 2% σε σύγκριση με πέρυσι.
Η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό συλλόγων που συνεργάζονται με μία στοιχηματική είναι η Βουλγαρία και αυτό ανέρχεται στο 95%. Όλες εξ αυτών, πλην μίας, έχουν συμβόλαια είτε με την efbet, είτε με την winbet. Η efbet, μάλιστα, αποτελεί το βασικό σπόνσορα του πρωταθλήματος της Βουλγαρίας.
Σε ευρύτερο πλαίσιο, δε, 16 συνολικά λίγκες κορυφαίων κατηγοριών στην Ευρώπη, έχουν ως κύριους χορηγούς στοιχηματικές εταιρίες. Η πλειοψηφία εντοπίζεται στην Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη, ενώ κάτι ανάλογο συμβαίνει και στη χώρα μας, με την Stoiximan Super League.
Η περίπτωση της Αγγλίας
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα όσα συμβαίνουν στην Αγγλία σχετικά με τις χορηγίες στοιχηματικών εταιριών προς ομάδες, με την Πρέμιερ Λιγκ να εμφανίζεται έτοιμη να προκρίνει την εθελοντική απαγόρευση της προώθησης τυχερών παιχνιδιών με οποιοδήποτε τρόπο.
Βέβαια, αυτό δεν είναι κάτι εύκολο να συμβεί, καθώς οι στοιχηματικές εταιρίες στηρίζουν οικονομικά εδώ και πολλά χρόνια αρκετούς συλλόγους, ενώ την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο οκτώ ομάδες της Πρέμιερ Λιγκ, ανάμεσά τους η Γουέστ Χαμ, η Μπρέντφορντ και η Φούλαμ, διαφημίζουν στο μπροστινό μέρος των φανέλων τους bookmakers.
Παράλληλα, οι χαμηλότερες κατηγορίες, Τσάμπιονσιπ, Α’ και Β’ Αγγλίας, σπονσοράρονται από τη Sky Bet και η συμφωνία έχει ισχύ μέχρι και την επόμενη σεζόν.
Οι ομάδες της Football League, μάλιστα, στην οποία ανήκουν όσες συμμετέχουν στις τρεις προαναφερθείσες κατηγορίες, έχουν ταχθεί κατά της απαγόρευσης διαφήμισης των στοιχηματικών εταιριών, υποστηρίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά προβλήματα στις περισσότερες από αυτές.