Πρόστιμο – μαμούθ σε διάσημη στοιχηματική εταιρία για αποστολή ανεπιθύμητων μηνυμάτων σε VIP πελάτες
Η διάσημη εταιρία για στοίχημα, Betfair Pty Limited, που δραστηριοποιείται ως Betfair Australia, τιμωρήθηκε με πρόστιμο περίπου 531.700 ευρώ για παραβίαση της νομοθεσίας περί spam στην Αυστραλία, καθώς απέστειλε διαφημιστικά μηνύματα σε VIP πελάτες της χωρίς τη σωστή συγκατάθεση.
Έρευνα της Αρχής Επικοινωνιών και Μέσων της Αυστραλίας (ACMA) διαπίστωσε ότι μεταξύ Μαρτίου και Δεκεμβρίου 2024, η εταιρεία, που ανήκει στην Crown Resorts, έστειλε 148 email και γραπτά μηνύματα σε πελάτες οι οποίοι είτε δεν είχαν συναινέσει να λαμβάνουν τέτοια επικοινωνία είτε είχαν αποσύρει τη συγκατάθεσή τους.
Η ρυθμιστική αρχή εντόπισε επίσης έξι μηνύματα που δεν περιλάμβαναν την υποχρεωτική επιλογή διαγραφής (unsubscribe), κάτι που αποτελεί βασική απαίτηση της σχετικής νομοθεσίας.
Τα επίμαχα μηνύματα απευθύνονταν σε μέλη του VIP προγράμματος της Betfair και παρείχαν κίνητρα όπως καταθέσεις στους λογαριασμούς ή δωρεάν εισιτήρια για εκδηλώσεις. Αυτή η στοχευμένη προσέγγιση προκάλεσε ανησυχίες, δεδομένης της ευαισθησίας που υπάρχει στην προσέγγιση παικτών με υψηλή δραστηριότητα στοιχηματισμού.
Η Samantha Yorke, μέλος της ACMA, δήλωσε: «Τα VIP προγράμματα συνήθως στοχεύουν στην προσέλκυση και διατήρηση πελατών με υψηλή στοιχηματική δραστηριότητα, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι VIP πελάτες έχουν απαραίτητα οικονομική άνεση ή μπορούν να αντέξουν τις απώλειες.»
Και πρόσθεσε: «Η αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων για τυχερά παιχνίδια χωρίς συγκατάθεση ή χωρίς δυνατότητα διαγραφής είναι εξαιρετικά ανεύθυνη και παράνομη.»
Η Yorke υπενθύμισε επίσης στις επιχειρήσεις τις υποχρεώσεις τους: «Η νομοθεσία περί spam ισχύει εδώ και πάνω από είκοσι χρόνια και είναι αδιανόητο να μην γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα των πελατών.» Ως μέρος της ποινής, η Betfair δεσμεύτηκε σε ένα δικαστικά εκτελέσιμο σχέδιο συμμόρφωσης διάρκειας δύο ετών. Αυτή η υπόθεση αποτελεί τη δεύτερη πρόσφατη ενέργεια επιβολής κυρώσεων που σχετίζεται με VIP μάρκετινγκ στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών, γεγονός που δείχνει την αυξανόμενη αυστηρότητα του ρυθμιστή.
Η Yorke κατέληξε: «Οι πάροχοι έχουν πλέον λάβει το μήνυμα ότι πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα συστήματα συμμόρφωσής τους λειτουργούν σωστά.»