Έρευνα – Σοκ: Μόλις 1 στις 12 στοιχηματικές εταιρίες λειτουργεί νόμιμα στη Γερμανία πριν τη σέντρα του Champions League
Με τον όγκο στοιχηματισμού να «εκτοξεύεται» ενόψει της έναρξης του Champions League, η Γερμανική Ένωση Αθλητικού Στοιχήματος (DSWV) καλεί τους Γερμανούς παίκτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να χρησιμοποιούν μόνο τις νόμιμες στοιχηματικές εταιρίες, καθώς προειδοποιεί πως μόλις μία στις δώδεκα στοιχηματικές ιστοσελίδες που απευθύνονται σε Γερμανούς παίκτες λειτουργεί νόμιμα.
Το Champions League ξεκινά την Τρίτη και αποτελεί το δεύτερο πιο δημοφιλές γεγονός στοιχηματισμού στη Γερμανία, μετά την Bundesliga. Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της DSWV τη Δευτέρα, ο όγκος των στοιχημάτων «έχει εκτοξευθεί» γύρω από την έναρξη της διοργάνωσης, με τους παίκτες να χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ώστε να ποντάρουν σε αδειοδοτημένους παρόχους.
Η DSWV υποστηρίζει ότι υπάρχουν τουλάχιστον 382 παράνομες ιστοσελίδες στα γερμανικά που προσφέρουν αθλητικό στοίχημα, σε σύγκριση με μόλις 34 νόμιμες πλατφόρμες.
Ο πρόεδρος της DSWV, Ματίας Νταμς, ανέφερε ότι αυτή η αναλογία 11 προς 1 «θέτει τους παίκτες σε κίνδυνο», προειδοποιώντας για τις συνέπειες του παράνομου στοιχηματισμού.
«Στην νόμιμη αγορά αθλητικού στοιχήματος οι παίκτες επωφελούνται από εγγυημένη προστασία, αξιόπιστες πληρωμές και φορολογικά έσοδα που επιστρέφουν στο κοινωνικό σύνολο», δήλωσε ο Νταμς.
«Οι παράνομοι πάροχοι στη μαύρη αγορά, αντίθετα, δεν τηρούν κανόνες, δεν προσφέρουν καμία ασφάλεια και ενέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εθισμού στον τζόγο.»
Η DSWV υπογράμμισε επίσης ότι οι παίκτες διατρέχουν κίνδυνο ποινικής δίωξης, με ποινή φυλάκισης έως έξι μηνών ή χρηματικό πρόστιμο για όσους συμμετέχουν σε παράνομο στοίχημα.
Η σημασία της διαφήμισης για τον εντοπισμό νόμιμων παρόχων
Κατά τον Νταμς και την DSWV, η διαφήμιση είναι κρίσιμη ώστε οι παίκτες να μπορούν να ξεχωρίζουν τους αδειοδοτημένους από τους παράνομους παρόχους.
Ο Νταμς τόνισε τη σημασία για τις νόμιμες εταιρείες να είναι ορατές κατά τη διάρκεια των αγώνων του Champions League, ιδίως μέσω διαφημιστικών πινακίδων στα γήπεδα και τηλεοπτικών σποτ. Στο Champions League και την Bundesliga, μόνο οι αδειοδοτημένοι πάροχοι επιτρέπεται να διαφημίζονται στα γήπεδα και στην τηλεόραση.
Η DSWV υπενθύμισε επίσης την «λευκή λίστα» των αδειοδοτημένων παρόχων, διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της ρυθμιστικής αρχής Gemeinsamen Glücksspielbehörde der Länder (GGL).
Επιπλέον, οι νόμιμοι πάροχοι εμφανίζουν το λογότυπο της GGL εμφανώς στις ιστοσελίδες τους, ενώ μόνο αυτοί προσφέρουν ολοκληρωμένα μέτρα προστασίας παικτών.
Ο Νταμς κατέληξε: «Είναι προς το κοινό συμφέρον των ρυθμιστικών αρχών, των παρόχων και των παικτών να ενισχυθεί η νόμιμη αγορά και να περιοριστεί η μαύρη αγορά. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να διασφαλιστεί η προστασία των παικτών, η ακεραιότητα και τα φορολογικά έσοδα.»