Έρευνα – σοκ: 29,000 διαφημίσεις για στοίχημα σε ένα σαββατοκύριακο στην Premier League – 165% άνοδος σε σχέση με πέρσι
Τεράστια είναι η αύξηση των διαφημίσεων για στοίχημα στη φετινή σεζόν σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με έρευνα.
Απίστευτα είναι τα νούμερα που παρουσιάζει μια άκρως ενδιαφέρουσα έρευνα, σχετικά με τις διαφημίσεις για στοίχημα κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών της Premier League. Όπως προκύπτει ο αριθμός των διαφημίσεων κατά τη διάρκεια του πρώτου σαββατοκύριακου της σεζόν της Premier League σχεδόν τριπλασιάστηκε σε σύγκριση με πέρυσι.
Οι ερευνητές ανέλυσαν την κάλυψη της Premier League στο Ηνωμένο Βασίλειο στην τηλεόραση -συμπεριλαμβανομένων των διαφημίσεων δίπλα στα γήπεδα και των λογότυπων των φανέλων- καθώς και στο ραδιόφωνο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Μέτρησαν περισσότερα από 29.000 μηνύματα για στοίχημα και τυχερά παιχνίδια, μια αύξηση 165% σε σχέση με το πρώτο σαββατοκύριακο της περσινής σεζόν. Ο αγώνας της Γουέστ Χαμ με την Άστον Βίλα περιείχε σχεδόν 6.500 μηνύματα τυχερών παιχνιδιών – περίπου 30 κάθε λεπτό.
Το Συμβούλιο Στοιχημάτων και Τυχερών Παιχνιδιών, το οποίο εκπροσωπεί τη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών, επέκρινε την έρευνα, λέγοντας ότι «παρεξηγεί ριζικά τόσο τη διαφήμιση όσο και τον τρόπο με τον οποίο αυτή ρυθμίζεται αυστηρά».
Όμως ο Πίτερ Σίλτον, ο πρώην ποδοσφαιριστής της Αγγλίας με τις περισσότερες συμμετοχές και πρώην εθισμένος στα τυχερά παιχνίδια, δήλωσε στο BBC ότι η βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών είναι «εκτός ελέγχου και δεν μπορεί να αυτορυθμιστεί», καλώντας την κυβέρνηση να αναλάβει δράση.
Η Πρέμιερ Λιγκ συνεργάζεται με τους συλλόγους της για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας για τις συμφωνίες που σχετίζονται με τα τυχερά παιχνίδια στο ποδόσφαιρο, ο οποίος εισήχθη στις αρχές της φετινής σεζόν.
Οι σύλλογοί της υποχρεούνται να τηρούν όλες τις νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις, μέσω της Επιτροπής Τυχερών Παιχνιδιών και της Αρχής Διαφημιστικών Προτύπων.
Η αντίδραση της βιομηχανίας τυχερών παιχνιδιών
Το Συμβούλιο Στοιχημάτων και Τυχερών Παιχνιδιών απάντησε λέγοντας ότι τα μέλη του «υιοθετούν μια προσέγγιση μηδενικής ανοχής για τον στοιχηματισμό από παιδιά» και έχουν εισάγει νέους αυστηρότερους κανόνες ηλικιακών ορίων.
Προσθέτει ότι δεσμεύουν το 20% της τηλεοπτικής, ραδιοφωνικής και ψηφιακής διαφήμισης για μηνύματα ασφαλέστερου τζόγου και παρέχουν χρηματοδότηση στα πιο δημοφιλή αθλήματα του Ηνωμένου Βασιλείου, συμπεριλαμβανομένων 40 εκατ. λιρών κάθε χρόνο στην αγγλική ποδοσφαιρική λίγκα.